f
s
f

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipis cing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis theme natoque

Follow Me
TOP
Image Alt

Młodzieżowy rejs morski Bałtyk – Pribałtika, Litwa, Estonia (14-19 lat i 19-26 lat) 12-19.08.2023

Młodzieżowy rejs morski Bałtyk – Pribałtika, Litwa, Estonia (14-19 lat i 19-26 lat) 12-19.08.2023

2490ZŁ / za osobę
(0 Reviews)

Miejsce:

Gdynia – Pribałtika

Wiek:

14-19 lat i 19-26 lat

Cena:

2490 pln* + dojazd

Zaliczka 1200 zł płatna ratach w 2 ratach (50% w ciągu 7 dni od rezerwacji i 50% po 30 dniach). Pozostała kwota do zapłaty 45 dni przed wyjazdem.

Jeśli chcecie:

  • Rozpocząć lub kontynuować niezwykłą morska przygodę i poznać tajniki żeglarstwa morskiego.
  • Nauczyć się nawigować, sterować i obsługiwać jacht pod okiem doświadczonego kapitana.
  • Odwiedzić ciekawe porty i malownicze miejsca nad Bałtykiem.
  • Spędzić czas aktywnie, z fajnymi ludźmi, na bezpiecznym, dzielnym i nowoczesnym jachcie.

W programie między innymi:

  • Morskie szkolenie żeglarskie przygotowujące do kursu na jachtowego sternika morskiego (manewrowanie, locja, nawigacja, meteorologia).
  • Praca w charakterze załogi i sternika.
  • Nocne przebiegi.
  • Wizyta w 3–4 portach nad Bałtykiem.
  • Zwiedzenie, szanty i morskie opowieści.
  • Ponad 400 Mm.

REJS – ogólne zasady

Rejs przeznaczony dla młodzieży, która ma za sobą już doświadczenie żeglarskie (zajęcia, kursy, rejsy śródlądowe). Nasza formuła umożliwia uczestnikom spędzanie czasu w gronie rówieśniczym, uczestniczenie w aktywnościach odpowiednich dla wieku, a zarazem zapewnienie odpowiedniej opieki ze strony przygotowanych do pracy z młodzieżą instruktorów. Podczas rejsu cała załoga bierze czynny udział w życiu jachtowym, są wyznaczone wachty, obowiązuje morska etykieta. Każda osoba z załogi bierze czynny udział w utrzymaniu czystości na jachcie, prowadzeniu jachtu i odpowiada za zadania powierzone przez kapitana. Wspólnie wypełniamy dziennik jachtowy, wyznaczamy kurs. Zainteresowani będą też mogli nauczyć się wielu dodatkowych umiejętności żeglarskich: pracy z mapami – wyznaczania pozycji i kursu, wykreślania namiarów nawigacyjnych, rozpoznawania świateł, nawigacji klasycznej i elektronicznej, obsługi GPS, prowadzenia łączności radiowej UKF, odbierania morskich prognoz pogody, meteo w praktyce. Intensywność żeglugi zależy od wielu okoliczności: warunków atmosferycznych, planowanej trasy i jej długości. Podczas żeglugi pokonamy około 400Mm. Po rejsie wystawiamy opinię z rejsu, która przyda się na wyższe stopnie żeglarskie. Codziennie odwiedzamy inne porty zlokalizowane na szlaku żeglarskim, zwiedzamy miejscowe atrakcje turystyczne. Wieczorami pogadanki żeglarskie. Podczas rejsu telefony komórkowe i inne gadżety elektroniczne są używane tylko w wyznaczonych godzinach. W programie w ramach atrakcji mamy etap nocny, który pozwoli przygotować się uczestnikom do ambitnych rejsów w przyszłości.

Wyżywienie

Uczestnicy mają do dyspozycji kuchenkę gazową z piekarnikiem, lodówkę, bieżącą wodę pitną, czajnik elektryczny, zestaw naczyń, garnków oraz wszelkich akcesoriów kuchennych. Żeglarze gotują samodzielnie, podzieleni są na wachty kambuzowe. Świeże zaopatrzenie jest robione codziennie przez samych uczestników (wachtę kambuzową). Poza trzema głównymi posiłkami, podczas żeglowania możemy przygotowywać sobie różne przekąski.

Bezpieczeństwo

Nasze jachty posiadają pełne, wynikające z surowych wymogów administracji morskiej wyposażenie w środki bezpieczeństwa i komunikacji satelitarnej. Uczestnicy przechodzą szkolenie z obsługi jachtu i bezpieczeństwa na wodzie.

Elementy bezpieczeństwa

Tratwa ratunkowa (pełnomorska), pasy asekuracyjne i ratunkowe  samonadmuchujące się, automatyczne pompy zęzowe z alarmem, koła ratunkowe z pławką i linką (2 szt), Gas detektor, Fire detectors, stałe lifeliny, Autopilot, reflektor radarowy, epirb, UKF z DCS, Ais transreceiver, szperacz.

Warunki bytowe

Uczestnicy są zakwaterowani w kabinach oraz mesie, jachty posiadają łazienki z WC. Z pryszniców będziemy korzystali w odwiedzanych portach.

 

BAVARIA 39 – 3 kabiny, 7 miejsc

Kadra i opieka

Gwarantujemy świetnie wyszkoloną kadrę skipperską, składającą się z praktyków, instruktorów żeglarstwa i wychowawców.

Wiktor Cichocki – stopień: kapitan jachtowy

Wybierając rejs z Wiktorem możecie spodziewać się dużej dawki szkolenia i wprowadzenia w tajniki żeglarskiego fachu. Wiktor to człowiek z zasadami, lubiący porządek w każdej dziedzinie życia. Te cechy sprawiają, że żeglowanie z nim jest niezwykle bezpieczne i wartościowe. Załogi cenią Wiktora za łatwość przekazywania i dzielenia się wiedzą oraz za serdeczną atmosferę na jachcie. Mimo że za rufą zostawił już dziesiątki tysięcy mil nadal odnajduje w żeglarstwie to co ważne, nadal jest jego wielką pasją.

 

Marcin Michalik – Żegluje od 6 go roku życia, ponad 10 lat spędził żeglując regatowo w Yacht Klubie Polski W-wa (członek kadry narodowej w klasie 420 i 470) doświadczenie morskie zdobył podczas rejsów po Bałtyku, Morzu Północnym i Śródziemnym.

Program rejsu – atrakcje

KŁAJPEDA – LITWA

Kłajpeda jest trzecim, największym miastem Litwy, a także jedynym handlowym portem tego kraju. Może się poszczycić malowniczą lokalizacją. Położona jest bowiem nad Zalewem Kurońskim, w miejscu, gdzie wpada do niego rzeka Dange. Dzięki temu, że jego starówka została odbudowana w XX wieku, obecnie Kłajpeda zachwyca ciekawymi budynkami z murem pruskim oraz klimatycznymi uliczkami.

Wycieczkę po historycznym mieście portowym rozpoczniemy od zwiedzenia jego najstarszej części – pozostałości zamku. Zwiedzimy Muzeum Zamkowe, znajdujące się pod wzgórzem zamkowym – ekspozycja opowiada o rozwoju zamku i miasta w Kłajpedzie od XIII do XVII w. Najważniejszym eksponatem muzeum jest szesnastowieczny złoty pierścień.

Zwiedzimy również Litewskie Muzeum Morza na Mierzei Kurońskiej w jej najbardziej północnym punkcie. W zbiorach muzeum znajduje się ponad 60 tys. eksponatów. Największą jego część stanowią przykłady fauny morskiej (skorupiaki, korale, szkarłupnie, ptaki morskie, ryby i ssaki). Na wystawę muzealną składają się również eksponaty z zakresu geologii, archeologii, etnografii, numizmatyki, kartografii, inżynierii okrętowej, piśmiennictwa i filatelistyki. Częścią muzeum jest też delfinarium.

 

LITAWA – ŁOTWA 

Lipawa (Liepāja) to nadmorskie miasto, które położone jest nad dwoma  jeziorami (Liepājas i Tosmares). Dodatkowo dwa kanały dzielą je na trzy części. W południowej znajduje się starówka z kilkoma, ciekawymi muzeami oraz niezwykle uroczy park nadmorski

Zwiedzimy też Karostę – kiedyś zamkniętą dzielnicę w której stacjonowali Rosjanie.

Założeniem dzielnicy Karosta było odizolowanie od reszty miasta, jak to często bywało z terenami wojskowymi. Żeby jeszcze bardziej się odgrodzić od reszty Rosjanie wykopali kanał z mostem zwodzonym. Most działa do teraz, informacja z mapy googla, że nadal jest zamykany na kilka godzin dziennie.

Teren był ogromny, musiał być samowystarczalny. Poza budynkami mieszkalnymi, były oczywiście bunkry, koszary, jeszcze więcej bunkrów, było więzienie, ale też znalazł się sobór.

Lipawa w pigułce. Kurort nad łotewskim wybrzeżu | Zielonamapa

Łotwa - najciekawsze atrakcje - WP Turystyka

 

WINDAWA – ŁOTWA

Windawa to łotewska stolica kwiatów i jest ozdobiona kwiatami od wiosny do jesieni. Nawet Święto Miasta w pierwszy weekend sierpnia to czas, kiedy kwiaciarnie z krajów bałtyckich okrywają Promenadę Ostas iela dywanami kwiatów. Windawa to nowoczesny kurort letni i nadmorski. Odwiedzimy  Zamek Zakonu Kawalerów Mieczowych Jedna z najstarszych zachowanych średniowiecznych twierdz. W 1290 roku zamek został po raz pierwszy opisany w kronice i datę tę uważa się obecnie za rok założenia Windawy. 

Skansen Nadmorski Muzeum Rybołówstwa Morskiego z zabytkowymi domami, wiatrakiem, wędzarnią, szałasami z siatki, stodołami i przestronną łodzią, ekspozycją kotwic oraz historią kolei wąskotorowej. Założona w 1954 roku w celu zachowania dziedzictwa nadmorskiej wioski rybackiej. Dziś jest to jedyne na Łotwie muzeum na wolnym powietrzu poświęcone rybołówstwu. Znajdują się w nim domostwa rybackie, stodoły, wiatraki (z parafii Užava), wędzarnie, chaty wędzarnicze, szopy z siatką i inne przykłady rodzimych budynków i artefaktów domowych. Na obszarze 4 ha znajdziesz obszerną kolekcję łodzi morskich i największą kolekcję kotwic w krajach bałtyckich z ponad stu eksponatami od XVII wieku do dnia dzisiejszego

PAVILOSTA ŁOTWA – maleńkie miasteczko łotewskie. Pierwsza informacja o mieście pochodzi z 1253 r.

Vēsture - Vēsture - Iepazīsti, nogaršo un izbaudi - visitpavilosta

Cena

2490 pln* + dojazd

Zaliczka 1200 zł płatna ratach w 2 ratach (50% w ciągu 7 dni od rezerwacji i 50% po 30 dniach). Pozostała kwota do zapłaty 45 dni przed wyjazdem.

  • Usługi skipera i opiekę oficera-wychowawcy;
  • pełne wyżywienie (posiłki przygotowywane na jachcie);
  • opłaty portowe i paliwowe;
  • transit log (sprzątanie jachtu);
  • realizację trasy i programu rejsu;
  • elementy szkolenia na patent jachtowego sternika morskiego;
  • opinię z rejsu;
  • ubezpieczenie (KL, NNW).
  • dojazdu – organizujemy dla uczestników pociąg i samolot – razem ok. 250-350 pln (nie mamy wpływu na bieżące ceny biletów, na prośbę uczestnika pomagamy w ich zakupie, każdy uczestnik może je też kupić samemu)
  • cen biletów wstępu do zabytków, muzeów, parków przyrody itp. ok. 100 pln
  • ceny pryszniców w portach (ok 40 pln) chyba, że będą w ramach opłaty portowej

Warunki uczestnictwa i rezerwacji w imprezach organizowanych przez Akademię 2zywioly

 

*cena obowiązuje przy kursie za euro < 4,85 pln 

 

AKADEMIA 2 ŻYWIOŁY, 03-932 Warszawa, ul. Katowicka 19
Marcin Michalik, e-mail: biuro@2zywioly.pl, tel. 601 225 686

 

UBEZPIECZENIE dodatkowe od rezygnacji z podróży:
Dostępne jest dodatkowe  ubezpieczenie od rezygnacji z podróży, zapewniające zwrot dokonanych wpłat w 100% m. in. w przypadku zachorowania lub kwarantanny, nawet bezpośrednio przed wyjazdem. Współpracujemy z firmą Allianz S.A. (zgłoszenie do ubezpieczenia następuje przy rezerwacji wyjazdu) oraz z PZU SA – w celu przygotowania oferty prosimy o info na adres agencjapraga1@gmail.com