TOP
Image Alt

Młodzieżowy rejs morski Bałtyk-Kołobrzeg-Rugia Śladami Hansy (13-19 lat) 10-17.08.2024

Młodzieżowy rejs morski Bałtyk-Kołobrzeg-Rugia Śladami Hansy (13-19 lat) 10-17.08.2024

2740PLN / na osobę
(0 Opinii)

Miejsce:

Bałtyk

Wiek:
14-19 lat

Cena:

2740 pln

Zaliczka 900 zł płatna w ciągu 7 dni od rezerwacji. Pozostała kwota do zapłaty 45 dni przed wyjazdem.

 

Na wniosek Klienta (biuro@2zywioly.pl) płatność zaliczki może być rozłożona na 2 raty.

 

*Ceny mogą ulec zmianie do 3 tygodni przed wyjazdem.

Jeśli chcecie:

  • kontynuować niezwykłą morska przygodę
  • poznać tajniki żeglarstwa morskiego
  • nauczyć się nawigować, sterować i obsługiwać jacht pod okiem doświadczonego kapitana
  • odwiedzić ciekawe porty i malownicze miejsca
  • spędzić czas aktywnie, z fajnymi ludźmi, na dzielnych, morskich jachtach

Zapraszamy

W programie: 8 dni, ponad 200 Mm, nowoczesne, dzielne jachty

Żeglowanie na 34-36 stopowym jachcie  (7 osób + skipper).

Morskie szkolenie żeglarskie przygotowujące do kursu na jachtowego sternika morskiego (manewrowanie, locja, nawigacja, meteorologia).

Praca w charakterze załogi i sternika.

Nocne przebiegi.

Wizyta w 5-6 portach.

Zwiedzenie, szanty i morskie opowieści.

Wymagane: wiek uczestników 14-19 lat, minimum doświadczenia żeglarskiego, dobry stan zdrowia.

O rejsie-ogólne zasady

Rejs  przeznaczony dla młodzieży w wieku 14-19 lat, która ma za sobą już doświadczenie żeglarskie (zajęcia, kursy, rejsy śródlądowe).

Nasza formuła umożliwia uczestnikom spędzanie czasu w gronie rówieśniczym, uczestniczenie w aktywnościach odpowiednich dla wieku, a zarazem zapewnienie odpowiedniej opieki ze strony przygotowanych do pracy z młodzieżą instruktorów.

Podczas rejsu cała załoga bierze czynny udział w życiu jachtowym, są wyznaczone wachty, obowiązuje morska etykieta. Każda osoba z załogi bierze czynny udział w utrzymaniu czystości na jachcie, prowadzeniu jachtu i odpowiada za zadania powierzone przez kapitana. Wspólnie wypełniamy dziennik jachtowy, wyznaczamy kurs. Zainteresowani będą też mogli nauczyć się wielu dodatkowych umiejętności  żeglarskich: pracy z mapami – wyznaczania pozycji i kursu, wykreślania namiarów nawigacyjnych, rozpoznawania świateł, nawigacji elektronicznej, obsługi GPS, prowadzenia łączności radiowej UKF, odbierania morskich prognoz pogody, meteo w praktyce.

Intensywność żeglugi zależy od wielu okoliczności: warunków atmosferycznych, planowanej trasy i jej długości. Podczas żeglugi pokonamy około 250Mm. Po rejsie wystawiamy opinię z rejsu, która przyda się na wyższe stopnie żeglarskie.

Codziennie odwiedzamy inne porty zlokalizowane na szlaku żeglarskim, zwiedzamy miejscowe atrakcje turystyczne . Wieczorami pogadanki żeglarskie. Podczas rejsu telefony komórkowe i inne gadżety elektroniczne są używane tylko w wyznaczonych godzinach. W programie w ramach atrakcji mamy 1-2 etapy nocne, które pozwolą przygotować się uczestnikom do ambitnych rejsów w przyszłości.

Bezpieczeństwo

Nasze jachty posiadają pełne, wynikające z surowych wymogów administracji morskiej wyposażenie w środki bezpieczeństwa i komunikacji satelitarnej, a prowadzą je doświadczeni kapitanowie. Uczestnicy przechodzą szkolenie z obsługi jachtu i bezpieczeństwa na wodzie

Elementy bezpieczeństwa: Tratwa ratunkowa (pełnomorska), epirb, Ukf z dsc, Ais transreceiver, Pasy asekuracyjne i ratunkowe samonadmuchujące się, dla wacht nocnych i podczas ciężkiej pogody z osobistą boją AIS, dla skipera dodatkowo z osobistą boją epirb, Gas detektor, Fire detectors, Automatyczne pompy zęzowe z alarmem, Koła ratunkowe z pławką i linką (2 szt),Stałe lifeliny, Autopilot, Systemy nawigacyjne przy stanowisku sternika, Reflektor radarowy, Szperacz.

Wyżywienie

Uczestnicy mają do dyspozycji kuchenkę gazową z piekarnikiem, lodówkę, bieżącą wodę pitną, czajnik elektryczny, zestaw naczyń, garnków oraz wszelkich akcesoriów kuchennych. Żeglarze gotują samodzielnie, podzieleni są na wachty kambuzowe. Świeże zaopatrzenie jest robione codziennie przez samych uczestników (wachtę kambuzową). Poza trzema głównymi posiłkami, podczas żeglowania możemy przygotowywać sobie różne przekąski .

Warunki bytowe

Uczestnicy są zakwaterowani w kabinach w 3 kabinach 2 osobowych oraz mesie, jachty posiadają po 1 łazience z WC. Z pryszniców będziemy korzystali w odwiedzanych portach.

Kadra i opieka

Gwarantujemy świetnie wyszkoloną kadrę skipperską, składającą się z praktyków, instruktorów żeglarstwa i wychowawców.

Kapitan Dawid Penier – Instruktor żeglarstwa i kapitan jachtowy, instruktor nurkowania, kapitan motorowodny, ratownik WOPR, wychowawca i kierownik wypoczynku. Certyfikat SRC i LRC, Bogate doświadczenie zdobyte podczas rejsów na wszystkich akwenach świata z bardzo dobrym podejściem do młodzieży i ogromną wiedzą specjalistyczną.

 

Marcin Michalik – Żegluje od 6 go roku życia, ponad 10 lat spędził żeglując regatowo w Yacht Klubie Polski W-wa (członek kadry narodowej w klasie 420 i 470) doświadczenie morskie zdobył podczas rejsów po Bałtyku, Morzu Północnym i Śródziemnym.

 

Alternatywnie

Mariusz Moraniec – kpt jachtowy. Przygodę z żeglarstwem, która trwa do dziś, rozpoczął w październiku 1977. Żeglował regatowo na jachtach klasy Optymist, Cadet, Ok-dinghi, 420, 470, Finn, Omega Sport, Flying Dutchman, klasa 730, Delphia24.Ma za sobą ponad 30 000 Mm.

 

Program rejsu/atrakcje:

Kołobrzeg – wyruszamy po zaokrętowaniu, zaopatrzeniu i wstępnym szkoleniu żeglarskim.

Pennemunde – Można tam dotrzeć płynąc z morza ujściem rzeki Piany. W pobliżu przystani jest muzeum fabryki, w której budowano pociski V-1 i V-2 (są ich makiety w skali 1:1), oraz muzeum sowieckiego, rakietowego okrętu podwodnego.

 

Gager – mała wioska rybacka i letniskowa z portem jachtowym. Stare bielone domy ze słomianymi dachami, wzgórza z których roztaczają się piękne widoki na Zatokę Greifswaldzką Uznam i Rugię. Dobre miejsce na szanty i krótkie plenerowe wycieczki.

Lauterbach – jeden z większych portów jachtowych zatoki, na pirsie przy porcie znajduje sie stacja kolejki wąskotorowej z której odchodzą regularnie pociągi (parowóz i stare wagony). Celem kolejowej wycieczki będzie zameczek myśliwski Jaght Shloss -XIX-wieczny zamek pełnił funkcję reprezentacyjną, posiada wysoką wierzę z której widać połowę Rugii, całą Zatokę Greifswaldzką i Bałtyk.


Stralsund – stare, duże hanseatyckie miasto z gotyckimi kościołami i starym miastem. Główną atrakcją portu jest nowoczesne oceanarium. Często w porcie cumuje żaglowiec Gorch Fock – jeden z największych na świecie.

 

Sassnitz. Morskie uzdrowisko po wschodniej stronie wyspy, duży port promowy i rybacki. Główną atrakcją są położone na północ wysokie, kredowe klify. Wyruszymy na wycieczkę ścieżką wzdłuż wysokich, białych skarp. W porcie stary brytyjski okręt podwodny służący jako muzeum


Rejs nocny z Sassnitz do Kołobrzegu.
Zamiennie bierzemy pod uwagę wizytą w portach: Greifswald, Wieck, See Dorf, Wolgast.

 

UWAGA:

Wszystkie plany dotyczące odwiedzanych portów są uzależnione od warunków atmosferycznych oraz decyzji kapitana.

Nasze jachty

Delphia 40 x 2

Długość kadłuba – 11,95 m

Szerokość – 3,94 m

Zanurzenie – 2, 27 m

 

Hanza, Liga Hanzeatycka, Związek Hanzeatycki – (z niem.) – związek miast handlowych Europy Północnej z czasów Średniowiecza i początku ery nowożytnej. Miasta należące do związku popierały się na polu ekonomicznym, utrudniając pracę kupcom z miast nie należących do związku.
Historia
Pierwsze hanzy powstały w XII wieku w Niderlandach, następna (tzw. hanza londyńska) składała się z 15 miast z Flandrii i ułatwiała im handel wełną z Anglii.
 
Największą sławę zdobyła tzw. Hanza niemiecka (w literaturze znana po prostu jako „Hanza”), która w XIV-XV w. gromadziła praktycznie wszystkie miasta pobrzeża Morza Północnego i Bałtyckiego. Po uzyskaniu monopolu na wspomnianych akwenach Hanza osiągała wielkie zyski, a należące do niej miasta często wówczas właśnie przeżywały świetność. Równie wielkie były wpływy polityczne Hanzy, zwłaszcza w Niemczech i państwach skandynawskich (m.in. zwycięska wojna przeciw Danii 1368-1370 – pokój ze Stralsundu gwarantował Hanzie 15% zysków z duńskiego handlu). Wpływy Hanzy sięgały Nowogrodu i Anglii. Bogate miasta były w stanie często wystawiać większe i silniejsze armie zaciężne niż biedni monarchowie, polegający często na pospolitym ruszeniu szlachty.
 
W szczytowym okresie rozwoju Hanza liczyła około 160 miast pod przewodnictwem Lubeki, a językiem urzędowym Związku była odmiana języka dolnosaksońskiego z rejonu tegoż miasta. Delegaci z miast hanzeatyckich zjeżdżali się co jakiś czas i opracowywali wspólną politykę (tzw. Hansetage).
 
Z czasem jednak znaczenie tej organizacji zaczęło maleć. Miasta stały się mniej niezależne od swoich monarchów, pojawiły się rozbieżności między interesami poszczególnych członków, niechęć konsumentów do wysokich cen dyktowanych przez Ligę, wreszcie konkurencja niezależnych kupców holenderskich doprowadziły do upadku organizacji. W 1478 r. kupcy hanzeatyccy zostali wygnani z Nowogrodu. Ostatecznie Hanza utraciła pozycję w wyniku wielkich odkryć geograficznych i ustanowieniu szlaków morskich łączących Europę z Ameryką i Indiami.
 
Ostatni zjazd delegatów miast hanzeatyckich odbył się w 1669 r.
 

Cena zawiera:

  • Usługi kapitana – wychowawcy
  • Czarter jachtu
  • Wyżywienie i opłaty portowe
  • Transit log
  • realizację trasy i programu rejsu;
  • elementy szkolenia na patent jachtowego sternika morskiego
  • opinię z rejsu;
  • ubezpieczenie (KL, NNW 70 000pln);

Płatne dodatkowo:

  • dojazd: organizujemy dla uczestników: pociąg W-wa Kołobrzeg – W-wa ok. 150pln
  • biletów wstępu do zabytków, muzeów, parków przyrody itp. ok. 100pln

Warunki uczestnictwa i rezerwacji w imprezach organizowanych przez Akademię 2zywioly

*cena obowiązuje przy kursie za euro < 4,85 pln

 

AKADEMIA 2 ŻYWIOŁY, 03-932 Warszawa, ul. Katowicka 19
Marcin Michalik, e-mail: biuro@2zywioly.pl, tel. 601 225 686

 

UBEZPIECZENIE dodatkowe od rezygnacji z podróży:
Dostępne jest dodatkowe  ubezpieczenie od rezygnacji z podróży, zapewniające zwrot dokonanych wpłat w 100% m. in. w przypadku zachorowania lub kwarantanny, nawet bezpośrednio przed wyjazdem . Współpracujemy z firmą Allianz  S.A. (zgłoszenie do ubezpieczenia następuje przy rezerwacji wyjazdu).

You don't have permission to register